vrijdag 16 december 2011

Een van de vele verhalen betreffende Jeugdzorg

        

 Mijn zoon is mij inmiddels al 3 jaar geleden ontnomen. Afgelopen jaar heb ik hem 4 uurtjes verspreidt over 2 afspraken onder begeleiding mogen zien.

1. Eerste uitspraak OTS/UHP afgewezen door de rechter. Toen werden ze vals bij BJZ.

2. Na 8 maanden alsnog een OTS/UHP omdat ik niet zou meewerken met de “hulpverlening” waar ik een half jaar daarvoor een klacht had ingediend omdat het dossier niet klopte, namen niet klopte en er geen sprake was van een zorgelijke situatie. Dat ik een klacht had ingediend en dat deze 2 maanden na zitting gegrond werd verklaard, werd nooit iets mee gedaan. BJZ heeft overigens nooit de OTS/UHP machtiging binnen de 3 maanden in laten gaan na uitspraak rechter.

3. Verlenging na een jaar omdat ik tegen mijn zoon had gezegd dat hij thuis wat mij betreft altijd welkom was en dat ik zou bespreken met de rechter wanneer hij naar huis mocht komen op zijn vraag. Dat leverde onmiddellijk een OTS/UHP verlenging op. Want daarmee bracht ik de “hechting” in het pleeggezin in gevaar. Daarna mocht ik mijn zoon na driekwart jaar pas weer zien onder begeleiding. Ik mocht immers nog geen eens zeggen dat hij bij mij altijd welkom is.

4. Daarna een UHP/OTS en ontneming gezag. Het ging blijkbaar slecht met mijn ex-man en dat was mijn schuld, we zouden ruzie hebben gemaakt na de scheiding. We zijn 8 jaar geleden gescheiden en ik heb hem 3 keer gezien voor de omgang zonder ruzie trouwens. Inmiddels heb ik jaren een stabiele relatie met een nieuwe partner, maar daar wil men niets mee te maken hebben. Verder heb ik geen contact met mijn ex aangezien hij na de scheiding op een verkeerd pad is gegaan.
Mijn ervaring, ik ben 8.5 jaar geleden gescheiden van mijn ex, althans toen is de echtscheiding aangevraagd en een half jaar later uitgesproken. De rechtbank heeft in 2004 een omgangsregeling toegewezen, die ik na ben gekomen. Echter, nadat ik merkte dat er problemen waren heb ik dit bij BJZ gemeld met de vraag voor advies.

Mijn zoon gaf aan dat er rare dingen gebeurde tijdens de omgang, dat er “vreemde” mannen waren en had daar veel moeite mee. BJZ deed niets met de meldingen, maar ik gaf aan in de tussentijd omgang toch even te beëindigen.
Dat was prima, de Raad voor Kinderbescherming ging onderzoek doen naar de mogelijkheden voor omgang. Uit dit onderzoek bleek (voor de zittingen m.b.t uit huis plaatsing en ondertoezichtstelling bij mij) dat mijn ex binnen 3 jaar 41 keer in aanraking was geweest met de politie voor delicten, waaronder zware bedreigingen met de dood naar buren toe etc. En dan ook nog verschillende buren op verschillende adressen, evenals geweld/diefstal/heling/handel in verboden middelen/vechtpartijen/openbare dronkenschap. Een heel scala van geweld. Omgang met zijn zoon was in het onderzoek van 2006 volgens de raad voor kinderbescherming ONMOGELIJK zonder begeleiding.
Dit onderzoek was in 2006.

Het jaar daarop bepaalde de rechter dat mijn ex gewoon omgang moest hebben zonder begeleiding en BJZ vroeg meteen een OTS/UHP aan bij mij. Ze haalde met een rotvaart mijn zoon uit huis in de tijd dat de omgang met zijn vader weer werd opgestart. Mijn zoon moest 1 keer in de twee weken naar zijn vader, de uit huis plaatsing was inmiddels uitgesproken en toen ik hem sprak bij zijn pleegouders zei hij dat hij wakker had gelegen een aantal nachten. Dat het bij zijn vader alleen maar over sex ging en dat er afschuwelijke dingen waren gebeurd. Hij had dit gemeld aan de pleegouders en ik heb dit gemeld bij BJZ. Even later had ik een gesprek waarin BJZ verklaarde dat zijn vader het over een sexy vrouwtje op televisie had gehad en dat dit alles was. Ondertussen vertelde mijn zoon dat hij seksueel belaagd werd door zijn vader die constant onder invloed was van drank. De pleegouders en BJZ wisten dit, maar stonden gewoon omgang toe.

Dankzij een inmiddels overleden politieagent heb ik uitreksels gekregen uit hun dossier en het is niet mals wat er in staat, de politie heeft een aantal keren moeten optreden in het pleeggezin waar de vader stomdronken zonder rijbewijs zijn kind “kwam halen” en de pleegouders dan maar mijn zoon meegaven onder bedreiging. Er werd totaal niet ingegrepen door BJZ na deze meldingen. Ze vonden het wel prima zo.
Ik ben eens gaan praten met mensen die contact hadden met mijn ex en het was verschrikkelijk wat er daar in huis gebeurde. Er zaten constant allerlei vreemde mannen uit het circuit en ook mannen die uit een heel andere hoek kwamen en zij kwamen allemaal als mijn zoontje daar was, wat kwamen zij doen? En daar zat dan een jongetje van 6 tussen allerlei mannen onder invloed. En BJZ vond het prima. Ik was inmiddels laaiend over de situatie en vond het totaal onverantwoord. Het resultaat was dat ik mijn zoontje helemaal niet meer te zien en te spreken kreeg dankzij BJZ. Mijn ex kwam er ook steeds mee weg, hij werd op een bepaalde manier gewoon geholpen. Hij is wel opgepakt in die tijd omdat hij een weetplantage op het speelkamertje van zijn zoon had gebouwd. Dit is allemaal bekend bij de politie.

Het was totaal onverantwoord en BJZ heeft meegewerkt door niets met deze meldingen te doen en deze ook nog tegen mij als bezorgde moeder te gebruiken om mijn zoon uit huis te kapen. De plek waar hij volledig veilig was. Bovendien mag hij al 2.5 jaar niet bij mijn vriend en mij komen, terwijl mijn vriend een lieve en rustige man is.
En er is zoveel meer bij het pleeggezin waar ze hem hebben geplaatst en wat er is gebeurd in de Gemeente waar ik woonde, waar de Burgemeester ook nog een bijbaantje bij de Combinatie heeft, wat onder Jeugdzorg valt. Hoe ik daar ben vervolgd na mijn meldingen en wat er daar allemaal is gebeurd, dat kan het daglicht niet verdragen.

Kortom, daarom is het zo druk bij BJZ. Ze hebben het heel druk om zelf problemen te scheppen. Mijn zoon had het fijn thuis bij zijn moeder en de aantijging waarom de uithuisplaatsing geoorloofd zou zijn en ontneming gezag, daar ben ik nog steeds op aan het wachten. Ze hebben het nog nooit gehad over opvoedingsproblemen of een plan opgesteld waarin problemen vermeldt staan of misstanden in de opvoeding bij mij thuis met mijn zoon. En wat er bij zijn vader volgens politierapporten hebben ze naast zich neer gelegd en verzwegen. Tevens wat mijn zoontje vertelde over mishandeling en misbruik.

Dat BJZ na een melding van misbruik en geweld bij zijn vader en de wetenschap van 41 geweldsdelicten in 3 jaar daar een jongetje van (toen nog) 5 in het weekend naar toe moet sturen onverteerbaar.

BJZ die het advies van de Raad naast zich neer legde en nog niet eens begeleiding aan hebben geboden, terwijl ze wisten dat er een klein manneke dat in gevaar zat. Nee, ze hadden het druk met subsidie vangen om hem zo snel mogelijk bij mij weg te halen, ieder contact te verbieden zonder reden en de dagen bij zijn vader gewoon door te laten gaan. Totdat vader gevangenisstraf kreeg omdat hij zijn buurman met de dood had bedreigd. Toen kwam zijn vader niet meer en ik moest uit politieberichten vernemen wat er aan de hand was. Ik kreeg immers te horen dat er even geen omgang was omdat vader op “vakantie” was. Totdat ik zo bijdehand was om na te zoeken of er dingen waren gebeurd in de staat van mijn ex rond de tijd dat de omgang stopte in de politieberichten online en daar was het berichtje.
Is dat raar dat mijn zoontje zich niet fijn voelt. Moet bij zijn moeder weg en naar zijn vader toe met alle toestanden. En met mij mag hij geen contact meer als hij me in vertrouwen verteld wat daar gebeurd. BJZ heeft er niets mee gedaan, trouwens dat is niet waar. Toen ze het gezag wilde ontnemen had ik ineens ruzie met mijn ex na de scheiding al dan niet in het bijzijn van het kind. Leuk bedacht, ik heb mijn ex zeker al bijna 4 jaar niet meer gezien of gesproken. En ruzie maken met iemand zo gewelddadig is? Ik heb met niemand ruzie en met hem zal ik geen ruzie maken. Ik zorg er al 8 jaar voor dat ik geen enkel contact met hem heb, tenzij het noodzakelijk is met betrekking tot mijn zoontje voorheen. Toen de omgang verplicht was, zorgde ik er voor dat dit bij familie gebeurde zonder mijn bijzijn. Ik was doodsbang voor deze man.
Maar ik weet dat er meer achter deze zaak zit. Ik weet dat feiten en bewijzen weg gemoffeld zijn om onze zoon toch maar daar te krijgen in huis met heel veel verschillende mannen om mijn zoon heen en wat daar volgens mijn zoon zich afspeelde. Waarom mocht mijn ex  na minstens 41 zware geweldsdelicten gewoon omgang en gezag behouden?
En waarom wordt mijn kind uit mijn huis gehaald nadat hij meldt zo bang te zijn, omdat er zo’n rare dingen gebeuren met allerlei vreemde mannen bij zijn vader. Door wie wordt zijn vader beschermd? In elk geval door BJZ, want die hebben geen enkele keer alle voorvallen benoemd bij de rechtbank, terwijl er aangiftes zijn van de pleegouders bij politie betreffende geweld en dronkenschap bij de omgang en grensoverschrijdend gedrag (misbruik).In alle zittingen is dit geen enkele keer gemeld. BJZ zit deze gegevens gewoon achter te houden. Ze willen blijkbaar alleen maar scoren met uit huis plaatsingen en de veiligheid van kinderen interesseert ze totaal niet.

En ja, ik heb papieren uit het politiedossier. Die hadden door BJZ al lang bij de rechtbank afgegeven moeten worden in de afgelopen jaren. Geen woordje is er geweest over die situatie, niets!!!! BJZ zweeg in alle toonaarden en hield deze informatie achter.
Er is blijkbaar wel degelijk een innercircle aanwezig die voor geld en misbruik alles in werking stelt.

Even een andere naam

1 opmerking:

  1. Bovenstaande is pijnlijk om te lezen. Wat een ongelofelijk leed schuilt achter dit verhaal.
    Ik denk dat u gelijk hebt:
    "Er is blijkbaar wel degelijk een innercircle aanwezig die voor geld en misbruik alles in werking stelt."
    Ja, dat klopt. En zoals uit zaken met Marc Du trou naar voren kwam. Mensen tot op het hoogste niveau zijn daarbij betrokken.
    Dat blijkt ook uit geluiden die uit de VS en Engeland komen.
    Wellicht kan Sven ook zijn licht over die stukken laten schijnen (ik zal ze je opsturen, Sven).

    Het spijt me voor u, Even een andere naam. Ik kan alleen maar vermoeden dat uw zoon hier beter uit zal komen dan menig ander kind, omdat hij kan teren (hoe kort ook) op een innige band met zijn moeder. Hij vertrouwt u en weet dat u te vertrouwen bent. Dat draagt hij met zich mee, hoe moeilijk en verschrikkelijk de situatie ook is voor hem. Wat mensen kinderen aandoen. Het is bijna niet voor te stellen en dat alles onder het mom van kinderbescherming. Het is een heel goed uitgedacht plan. Organisaties in het leven roepen die beweren op te komen voor kinderen, terwijl het familieleven systematisch ondermijnd wordt. Het is als je het zo bekijkt het plan van een duivels genie.

    BeantwoordenVerwijderen