vrijdag 6 juli 2012

Kan David Goliath weer verslaan?

Een van de lezers van Jeugdzorg Dark horse gaf dit prachtige gedicht als reactie op het artikel ‘Boze vader slaat ruiten Jeugdzorg in’


Deze gebeurtenis laat me niet los. Ik heb me proberen voor te stellen hoe deze vader zich voelde op het moment waarop hij handelde. Ik hoop dat hij door zijn actie toch enkele mensen van BJZ tot een gewetensonderzoek heeft aangezet.

Kan David Goliath weer verslaan?

Je telefoneert
Wie ben je?
Vader!
Bij jullie bekend.
Ik kom eraan!
Je stapt op de fiets
rijdt door de straten
opvallend rustig
stap je af,
zet de fiets aan de kant,
pakt de zware tas.

Loopt strak, stram,
met doodse blik.
Schelle kinderstemmen,
lachende mensen
een blaffende hond
geluid van auto’s
je hoort het niet,
verstoren jouw stilte niet
voor het gebouw
met de donkere ramen

Je opent je tas
je ijzige haat
je kille woede
je diepe wanhoop
ze geven kracht
je smijt, en smijt, en smijt,
vol overgave, je moet!
Weg! het bolwerk van leugens.
Weg! het rovershol.
Weg! de misbruikers van macht.
Ruiten verbrijzelen.
Stemmen verstommen.
Mensen vluchten.

Je stapt op de fiets
rijdt door de straten
bezweet, blind,
nat van tranen
verwrongen gezicht.
Missie volbracht?

                Terug naar Alle artikelen Jeugdzorg Dark horse
C http://jeugdzorg-darkhorse.blogspot.com/2012/04/alle-artikelen-jeugdzorg-dark-horse.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten