donderdag 8 augustus 2013

Ze bestaan nog....















(Ergens in een Bureau Jeugdzorg)

“Hi, moet je horen, gisteren nog, was er hier iemand die vroeg vrijwillig om hulp….” 

“Ja, echt, ik maak geen grapje”.

“Nee, hij had nog niets over ons gelezen… en openhartig dat hij was!” 

“Nee, dat vroeg ik nog, maar hij wist niks van Jeugdzorg Dark horse”

 “Het voelde een beetje zoals vroeger, toen ik zei: “Wij doen alles in het belang van het kind” en hij geloofde dat!!! Lachen, joh!” 

“Ja, ik dacht eerst dat hij undercover was, maar het was echt een hulp vragende ouder. Hij wandelde zo naar binnen.” 

“Hij vroeg nog of wij wel met complexe problematiek om konden gaan. Natuurlijk,  zei ik, wij maken alle problematiek complex.” 

 “Daar zijn we professionals voor. Toen ging hij me een beetje raar aankijken, maar ik heb wel een vervolgafspraak gemaakt. Ik heb hem gezegd dat ik wel een leuk plekje wist waar zijn kinderen een beetje tot rust konden komen." 

“Nee, voor hoelang heb ik er natuurlijk niet bij verteld, ha,ha,ha, dat is juist de verassing”…. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten